30 September 2010

Bal Masqué for Vogue Paris October issue, between lights and shadows!

The October issue of Vogue Paris (the only one real Fashilosophy's Bible) celebrates the ninetieth anniversary of this wonderful magazine did dream so many generations and still continues to give suggestions and art to those who faithfully follows its.
To celebrate this anniversary, Carine Roitfeld, Editor-in-Chief of the magazine, has decided to organize a masquerade ball and she's the Mistress of it: a decadent party with noir atmospheres in a dimly lit boudoir where beautiful and vaguely fetish ladies contend the scene, white and pure, which stands out the darkside of the clothes and faces masked by laces and velvet veils.
Lara Stone, Mariacarla Boscono and Freja Beha Erichsen are the wonderful muses of this issue, immortalized in their fascinating ambiguity by Mert & Marcus.

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Il numero di ottobre di Vogue Paris (la vera bibbia di Fashilosophy) celebra il novantesimo anniversario di questa meravigliosa rivista che ha fatto sognare tante generazioni e ancora oggi continua a regalare suggestioni e arte a chi la segue con fedeltà.
Per festeggiare questo anniversario Carine Roitfeld, editor-in-chief del magazine, ha pensato bene di organizzare un Ballo in maschera di cui ne è madrina.
Un party decadente dalle atmosfere un po' boudoir un po' noir dove delle splendide dame dal sapore vagamente fetish si contendono la scena, bianca e candida, che risalta l'oscurità dei vestiti e dei volti mascherati di pizzi e veli di velluto.
Lara Stone, Freja Beha Erichsen e Mariacarla Boscono sono le splendide muse di questa edizione, immortalate nella loro affascinante ambiguità da Mert & Marcus.

Vogue Paris October issue's editorial: Bal masqué.
Photography: Mert Alas and Marcus Piggott.
Styling: Carine Roitfeld.


29 September 2010

From domestic-routine to fashion artworks. Lernert & Sander as new dadaists for Selfridges!

In the transience of our lives to know how to enjoy every moment and be able to exploit in functional way anything around us is surely a good thing, from time to material things that our life is full.
The amazing dutch duo Lernert & Sander knows this concept very well 'cause they are the creators of a funny (but also too reflexive) installation for the Selfridges' windows, one of the most famous chain of luxury department stores in London.
Their purpose is to take seven elements from our everyday domestic life, the most boring and banal, transforming them in art-works that make people think and to approach with sparkling fashion glamour...a sort of Dadaist process of the nineteenth century!
So, L&S said: "We wanted to turn stock items into startlingly smart footwear. A humorous take on fashion as an ideal escape from the daily grind", turning dishwasher in a oversize Chanel's clog, sewing machines in YSL's skyscrapers shoes, two communes electric irons in Stella McCartney's black stilettos...
Honesly I find the work so enjoyable and stimulating that it's almost a shame not to wear them really to deal with such determination boring routine that this installation wants to deny.

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Nella fugacità della nostra vita è buona cosa saper godere di ogni attimo e saper sfruttare in modo funzionale qualsiasi cosa ci circondi, dal tempo stesso alle cose materiali di cui la nostra vita è piena. l'incredibile duo olandese Lernert & Sander devono conoscere questa nozione davvero bene perché sono i creatori di una divertentissima (ma anche riflessiva) installazione per le vetrine di Selfridges, una delle più famose catene di grandi magazzini di lusso di Londra. Il loro scopo era quello di prendere sette degli elementi della nostra quotidianeità casalinga, quelli più noiosi e banali, per trasformarli in opere d'arte che facessero riflettere e che si accostassero allo scintillio glamour della moda...una sorta di processo Dadaista del XIX secolo.
L&S hanno dichiarato infatti "We wanted to turn stock items into startlingly smart footwear. A humorous take on fashion as an ideal escape from the daily grind" trasformando una lavastoviglie in una gigante clog Chanel, macchine da cucito in delle YSL's skyscrapers shoes, dei comuni ferri da stiro in delle stilettos firmate Stella McCartney...

Sinceramente trovo l'operazione così divertente e stimolante che è quasi un peccato non poterle indossare veramente per affrontare con tanta grinta quella noiosa routine che questa installazione contesta.


28 September 2010

Fashilosophy's Favs-six from Milan Fashion Week!

Also this time we're survivors to the latest edition of Milan Fashion Week and it's time to sum up what milan catwalks have proposed us. We felt the shows in london a bit down in the dumps than ever, few colors, a little excessive creative flair and real attention to the portability and simplicity of lines and shapes; and Milan followed the same philosophy.
Undoubtedly the crisis plays a key role, but designers know how to deal it and know when to exceed and when come back in the lines...just like they did this time.
S/S 2011 proposed by Milan fashion week is a tribute to simplicity and modesty, and it's increasingly nedeed to return to emphasize the boundary between the "spectacle of fashion" and what is it, on the contrary, and fashion for real life of everyday.
Dolce & Gabbana, Etro, Marras and Prada opted for color and for an evergreen of s/s collections: print fabrics and floral motifs on soft textiles, probably with the evocative intention to dust off carefree and bucolic spirit of romantic past, and move away for a while from alienating reality of all days...we have much appreciated it. Pucci and Cavalli opted for a strong messages of printed fabric and precious leather 'cause their woman is a temptress nike on the femininity streets.
Armani are always amazing and bleu will be the new spring yellow.
Moschino and Gucci are doubtless the griffes that that have most impressed Fashilosophy because they proposed us a woman extremely faithful to the brand history. Fashion is a succession of trends and ups and downs of style, then we don't wonder that some brands leave its guidelines to try something else for few seasons. Gucci and Moschino have done just that in recent years, but this time loyalty to themselves and their history has won on everything.
Rossella Jardini's woman is so aggressive and excessive in her big white, red and black polkadot dress, and with those eccentric jewels seems straight out of a comics or tipically french variety show. Gucci with the creative leadership of Frida Giannini is enjoying a second era of success and proposed a refined young woman so as to be timeless. Elegant in her communicative power and with a strong idea of personal style.

Have your say!


Moschino's complete collection

Gucci's complete collection

Emporio Armani's complete collection

Roberto Cavalli's complete collection

Pucci's complete collection

Dolce & Gabbana's complete collection










Anche questa volta siamo giunti indenni alla fine di quest'ultima edizione della Milan Fashion Week ed è ora di tirare le somme su ciò che le passerelle milanesi ci hanno proposto. Avevamo ritenuto le presentazioni londinesi un po' giù di tono rispetto a ciò a cui siamo abituati, pochi colori, poco estro e un'attenzione sentita alla portabilità e alla semplicità di linee e forme; e Milano ha seguito la stessa filosofia. Indubbiamente il periodo di crisi gioca un ruolo fondamentale, ma i designers sanno come affrontarlo e sanno bene quando eccedere e quando invece ritornare nelle righe...proprio come hanno fatto questa volta. La S/S 2011 proposta dalla settimana della moda milanese è un omaggio alla semplicità e alla modestia, ed è sempre più palese un bisogno generale di tornare a sottolineare il confine tra lo spettacolo di moda e ciò che è, al contrario, la moda da vendere, quella per tutti i giorni.
D&G, Etro, Marras e Prada hanno optato per il colore e per un evergreen delle collezioni s/s: lo stampato e il motivo floreale su tessuti impalpabili, probabilmente con l'intenzione evocativa di rispolverare lo spensierato spirito bucolico e romantico di un tempo, ed allontanarci almeno per un po' dall'alienante realtà di tutti giorni...noi lo abbiamo molto apprezzato. Pucci e Cavalli hanno optato per il messaggio forte dei tessuti stampati con un effetto vagamente animalier multicolor e le raffinate pelli come il coccodrillo perché le loro donne sono delle nike tentatrici sulle strade della femminilità.
Armani...bhè Armani è sempre stupendo ed il bleu sarà il nuovo giallo dell'estate.
Moschino e Gucci sono senza dubbio le griffes che hanno colpito di più Fashilosophy perché hanno proposto una donna estremamente fedele alla storia del marchio. La moda è un susseguirsi di corsi e ricordi e di alti e bassi di stile, quindi non ci stupiamo mai del fatto che possa sempre esserci qualche brand che abbandona per una stagione le sue linee guida per sperimentare qualcos'altro. Gucci e Moschino hanno fatto proprio questo in questi ultimi anni, ma questa volta la fedeltà a loro stessi e alla loro storia ha vinto su tutto. La donna di Rossella Jardini è così grintosa ed eccessiva nei suoi rigati e maxi pois bianchi, rossi e neri e con quei grandi gioielli da caricatura, che sembra essere appena uscita da un fumetto o da un siparietto dell'avant-spettacolo francese.
Gucci, che con la direzione creativa di Frida Giannini sta vivendo una seconda era di successi,ha proposto una donna così raffinata e giovanile da risultare senza tempo. Elegante nella sua forza comunicativa e con una chiara idea di stile personale.

Have your say!

24 September 2010

Uptown & Down by Testino - V Magazine #67.

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V Magazine #67's Editorial.
Photographer:
Mario Testino
Models: Carmen Kass, Freja Beha Erichsen, Anna Selezneva and Sasha Pivovarova.
Styling: SaraJane Hoare

Look of the Weekend! #1

FASHILOSOPHY's suggestion about style and weekender outfit!

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The first "Look of the Weekend" is inspired by Ava_Noir.



Teenagers Vs fashion system. When fashion enchants the TV!

As was for Sex and the City few years ago, the new TV series are affected the lives and fashion choices throughout an whole generation of young people struggling with their problems... that are not the same as a time, certainly! Gossip Girl, the american teen-drama that chronicles the lives of luxury and carefree offspring of the Upper East Side of Manhattan (just launched its fourth season, set partly in fashionable Paris), has triggered a real griffe-mania that controls trends in style and influences exponentially young guys under 20 of the civilized world. Sophisticated, refined and absolutely cool the stars' outfits of this series don't lack anything, and in a moment of crisis like this where many ordinary people survive the real life, easily appear on screen cult-items of the most famous designers. The Burberry Warrior bag, a Valentino Maison studded bag, the Orniron boots by Louboutin, the Hermès evergreen Birkin and many other coolest must-have, from catwalk to the most popular school of Manhattan. This phenomenon, also includes other TV series such as 90210, Lipstick Jungle, Cashmere Mafia and the snobs ZBZ's girls of Greek, is booming and important newspapers like the New York Times and International Herald Tribune had to focus on all this, explaining how television is helping the fashion world much more of the numerous advertising campaigns, expensive and well targeted. «The tv shows has a great influence on our business - said Stephanie Solomon, director of Bloomingdale's - because that kind of clothing fits well not only to adolescents but also young women, that we might consider daughters or younger sisters of generation of aspiring Sex and the City's glamoristas».
Is not just the fact to copy a style, but to go looking for specific items worn by characters in sitcom. Travis Chneider knows it very well, he's the founder of StarBrand Media, an important on-line stores that sells clothes and accessories used in the original telefilms, films and in TV shows, and Travis said "shop monthly hits increased by 50%". American fashion designer Anna Sui has done much more, drawing for Target a "Gossip Girls Inspired collection" proposing the different styles of the four main protagonists and ensuring brand sales record. But to consolidate the successful relationship between TV and fashion are the fashion house with their TV advertising because they recruiting a world-renowned directors and actors to create real short films, used to increase the interest of the spectators and brand-loyalty also. For example, the last miracle we got to Gucci tha for its fragrance commercial "Gucci Guilty" has entrusted all to beautiful Evan Rachel Wood and Chris Evans, directed by Frank Miller, creator of Sin City.
For real fashion-victims will be awfully hard not to live in the big apple, can not jump from one to another fashionweek aboard a private jet and not to have the platinum card with unlimited fund as protagonists of these serials, but with a trained eye to catch new trends, you can be in vogue defying the crisis.





Come successe per Sex and the city qualche anno fa, le nuove serie tv stanno condizionando la vita e le scelte moda di tutta un'intera generazione di giovani alle prese con i loro problemi...che certamente non sono più quelli di un tempo. Gossip girl, il teen-drama americano che racconta le vite di lussi e spensieratezze dei rampolli dell'Upper East Side di Manhattan (è stata appena lanciata la quarta stagione, ambientata in parte nella fashionissima Parigi), ha dato il via ad una vera e propria griffe-mania che detta legge in fatto di stile e tendenze ed influenza in maniera esponenziale le under 20 del mondo civilizzato. Sofisticati, ricercati e impeccabilmente di grido gli outfits dei protagonisti di questo serial non si fanno mancare davvero nulla, e in un momento di crisi come questo dove molti comuni mortali fanno i conti con la vita vera, ecco spuntare come nulla fosse i pezzi cult delle collezioni dei più famosi designers. La Burberry warrior bag, una Valentino maison studded bag, gli Orniron boots firmati Louboutin, l'evergreen Birkin di Hermès e così via alla ricerca del pezzo più cool del momento, dalla passerella direttamente alla scuola più in di NYC. Questo fenomeno, che annovera anche altri telefilm come 90210, Lipstick Jungle, Cashmere mafia e le snobbissime ragazze della ZBZ in Greek, è in così crescente espansione che grandi testate come il New York Times e l'europeo Herald Tribune, si sono ritrovate a dover focalizzare l'attenzione su tutto questo, spiegando come, ancora una volta, la televisione stia facendo per il mondo della moda molto più di quanto non riescano ad ottenere le numerose campagne pubblicitarie, costosissime e ben mirate. «Lo spettacolo ha una grande influenza sui nostri affari - ha dichiarato Stephanie Solomon, direttrice di Bloomingdale's - anche perchè quel genere di abbigliamento si adatta benissimo non solo alle adolescenti, ma anche alle giovani donne. Proprio quelle che potremmo considerare le figlie, o quantomeno le sorelle minori, della generazione di aspiranti glamoristas di Sex and the city». Non è più solo un discorso di copiare uno stile, bensì di spingersi alla ricerca di capi specifici indossati dai personaggi delle sit-com. Lo sa bene Travis Chneider, fondatore di StarBrand Media, uno dei più importanti negozi on-line che si occupa di rivendere capi ed accessori originali utilizzati nei telefilms, nei films e negli show tv, le presenze mensili, stando alle sue dichiarazioni, sono aumentate del 50%. La stilista statunitense Anna Sui si è spinta anche oltre, disegnando per Target una "Gossip Girls inspired collection" seguendo i diversi stili delle quattro protagoniste principali e assicurando al brand vendite record. Ma a consolidare il fortunato rapporto tra tv e moda sono le stesse fashion house che per le loro pubblicità del piccolo schermo, ingaggiano registi ed attori di fama mondiale per la creazione di veri e proprio cortometraggi, destinati ad aumentare non solo l'interesse degli spettatori ma anche la brand-loyalty di questi. Per esempio, l'ultimo prodigio, ce lo ha regalato Gucci che per il commercial della sua fragranza "Gucci Guilty" ha affidato tutto ai bellissimi Evan Rachel Wood e Chris Evans, diretti dall'ideatore di Sin City Frank Miller.

Per i più modaioli dev'essere terribilmente dura non vivere nella grande mela, non poter saltare da una fashionweek all'altra a bordo di un jet privato e non avere a disposizione le platinum card a fondo illimitato dei protagonisti di questi serials, ma con un po' di fiuto e un occhio allenato a cogliere le tendenze in corso, si può rimanere in voga sfidando la crisi.


23 September 2010

Domestic Dementia by Damon Baker!







Featured on Fashion Gone Rouge
Photography:
Damon Baker
Model: Iris Van Berne from
Next
Styling/direction: Garden in Hell
Makeup:
Amy Sachon
Hairstyle: Yoshi Miyazaki

I love his works!

22 September 2010

The September Issue: the truth about Anna Wintour on DVD (IT)!

If someone still thought that the perfidious tyrant of "The Devil Wears Prada" is only imagination of a newyorker writer, now he must change one's mind and accepting that the dreaded virago of fashion is a real person in the flesh and griffed-tailleurs. Anna Wintour, editor-in-chief of Vogue US (the most important fashion magazine in the world) after seeing herself in the parody-movie by David Frankel, decided to organize a counter, signing with director R.J. Cutler an agreement that allowed him to spy on behind the scenes of the most discussed and feared editorial office. During the making of the awaited "number of september" Anna and her entourage were followed by cameras for eight long months showing what happens in the editorial office and how works closely with fashion-system's people for declaring what will be the styles and trends of the upcoming season, faithfully reported in "September Issue". The Bible of fashion victims! For a fashion magazine this number is doubtless the most crucial because it is capable to carry on the immense world that this issue is destined and this documentary focuses almost exclusively on this aspect.
The director focused on the protagonist and her relationship with employees and the media, he's giving to the viewer a slice about demanding work that the two million dollar woman doing not without difficulty, frequently at the expense of her public image because what happens in an editorial office during creation of September issue is difficult to imagine unless you are an insider: anxieties, crises and nervous breakdown are on the agenda! The portrait of Wintour that emerges is that of a very hard woman, sometimes rude and with a great power able to intimidate even the greatest designers. However the funniest character of "The September Issue" is Grace Coddington, ex model and current creative director of the magazine, the only one who can contradict her majesty of fashion and her chief-assistent Andrè Leon Talley. "The September Issue" was premiered at the Sundance Film Festival with Grand Jury Prize for Excellence and has received numerous nominations at international festivals, and finally arrived in Italy, since last Sept. 15th it's available on DVD.


Se qualcuno ancora pensasse che la perfida regina delle nevi de “Il diavolo veste Prada” sia solamente il frutto geniale della fantasia di una scrittrice neweyorkese, ora dovrà ricredersi prendendo atto che la temutissima virago della moda è in realtà una persona in carne, ossa e tailleur griffati. Anna Wintour, direttore editoriale di Vogue US, la rivista di moda più importante del mondo, dopo essersi vista chiamare in causa nella pellicola di David Frankel, ha deciso di organizzare una controffensiva, firmando con il regista R. J. Cutler un accordo che ha permesso a quest’ultimo di spiare il dietro le quinte della redazione più discussa e temuta dalla stampa internazionale. Durante il periodo più importante dell’anno, quello del making of del tanto atteso “numero di settembre”, Anna e il suo entourage si sono lasciati seguire dalle cineprese per otto lunghi mesi mostrandoci cosa accade nella redazione del mensile e come si lavori a stretto contanto con il fashion system per decretare quelle che saranno le mode e i trends di tutta la stagione a venire, fedelmente riportate in September Issue. La Bibbia della moda dei fashion victims. Per una rivista di moda questa edizione è decisamente la più determinante, capace da sola di veicolare gran parte dell’immenso mondo a cui è destinata, e questo film-documentario si concentra quasi esclusivamente su questo aspetto. Il regista si è focalizzato sulla protagonista e sul suo rapporto con i collaboratori e i media, dando allo spettatore uno spaccato dell’arduo compito che la donna da due milioni di dollari svolge non senza fatica, qualche volta a spese della sua stessa immagine, perchè ciò che accade in una redazione alle prese con il numero di settembre è difficilmente immaginabile se non si è un addetto ai lavori: ansie, crisi e gli attacchi di nervi che raccontati sembrano quasi caricaturali. Il ritratto della Wintour che ne esce è quello di una donna effettivamente dura, qualche volta scortese e con un potere tale da intimorire anche il più grande dei designers, che di fronte a lei rimette in discussione le sue certezze.
Il personaggio che più diverte in “The September Issue” è però Grace Coddington, ex modella e attuale direttore creativo della rivista, l’unica con tanto fegato da contraddire la Sovrana della moda e il suo braccio destro Andrè Leon Talley. “The September Issue” è stato premiato al Sundance film festival con il gran premio della giuria per l’eccellenza, ha ricevuto numerose nomination ai festival internazionali e dopo aver sbancato i botteghini statunitensi, è arrivato finalmente anche in Italia, dallo scorso 15 settembre infatti è disponibile in DVD.

Fashilosophy's favs-six from London Fashion Week!

London Fashion Week ended and between all S/S 2011 collections presented I chose my six favorite outfits. Six brands very different but with very explicit similarities at the same time. Next S/S season seems to be lacking of strong and bright colors typical of last collections. Cream, beige, greige, nude and the indispensable black and white are the nuances that women will wear next spring!


Julien McDonald


Todd Lynn


Sass & Bide


Basso & Brooke


Burberry Prorsum by CB


Meadham Kirchhoff

La Settimana della moda di Londra si conclude oggi (in concomitanza con l'apertura di Milano Collezioni) e tra tutte le collezioni S/S presentate sulle passerelle londinesi ho scelto i miei sei outfits preferiti. Sei brands molto diversi tra loro ma allo stesso tempo con esplicite somiglianze.
La prossima primavera sembra essere praticamente priva dei colori forti e brillanti che solitamente caratterizzano le passerelle: crema, beige, greige, nude e l'irrinunciabile black and white sono le nuances che la donna della prossima primavera indosserà.