07 October 2010

Pepe Jeans London now in Italy. Events and weblife celebrate new Rome flagship store!

The historic indipendent jeanswear brand Pepe Jeans London, born in 1973 in the famous and alternative Portobello Market and distributed today in eighty countries, is preparing to conquer Italy, giving us a calendar of events full of initiatives for all brand's lovers, initiatives of wide appeal that will celebrate the opening of its first flagship store in downtown of the capital. In fact Rome will host, at number 73 on Via del Corso (the lucky number of the year when the brand was created in England) the flagship store of PJL, organized in one hundred and fifty square meters that will welcome the creativity and style of its collections.
To celebrate the imminent opening and strengthen the relationship between brand and virtual reality of socialnetworks and fashion bloggers, Pepe Jeans London has devised a series of initiatives to support the traditional calendar of events, with the specific intent to involve the fashionist web community, a rapidly growing reality that may mark the success of a fashion product in short time.
In fact, thanks to a partnership with Youtube, on Room 2.0 of the site www.pepejeans.com, you can follow the daily work of restyling the store and find out what's new about a place that will soon be a must for roman shopaholics.
Between September 17th and October 10th, the streets of Rome will be animated by Brand Ambassadors for a strong engagement activities on the road, a sort of modern PR in which they distribute in the streets and coolest places of city the flyers that will give you the opportunity, through the
facebook fanpage in the Scissor Sisters' section, to register and participate at instant win: win 50 VIP pass for two people in the Skybox at the Scissor Sisters concert with famous people invited by PJL. From October 15th to 31 fanspage fans can become Ambassadors simply interacting with the page and, for every fifty friends involved Pepe Jeans will give an outfit.
From November 3rd to 10th will begin the journey of the tourist-blogger PJ Long has become famous thanks to his adventures on the road from Barcelona, told through a web-diary on Facebook and Twitter. The English Tourist in Rome will use the network for advice on all the coolest place in the capital, shops, clubs, lounge bar and art and design's places, and the people who help him will receive an hat as a gift. All stops of rome tour become a true social travel guides and November 10th when JP Long will be around the capital whoever fortunate to meet him as first and tell him the password "take me to London" win a travel for two in London. At store opening party of November 10th will announced the winner among cocktails, Vip, djset, trendsetter and phocall.
Last event of Pepe Jeans will be the Scissor Sisters' show at Atlantico in November 11th which 100 winners of VIP pass may access and enjoy it with VIP.

Lo storico jeanswear-brand indipendente Pepe Jeans London, nato nel 1973 nel famoso e alternativo Portobello market e distribuito oggi in ottanta paesi, si prepara alla conquista del nostro paese, regalandoci un calendario eventi carico di iniziative per tutti gli amanti del marchio, iniziative di grande appeal che celebreranno l'apertura del primo store monomarca nel centro storico della capitale. Sarà infatti Roma che ospiterà, al numero 73 di via del Corso (lo stesso fortunato numero dell'anno in cui fu creato il brand in Inghilterra) il flagship store di PJL, organizzato su centocinquanta mq che accoglieranno la creatività e lo stile delle sue collezioni.
Per festeggiare questo imminente opening e consolidare il rapporto del brand con la realtà virtuale dei socialnetworks e dei fashion bloggers, Pepe Jeans London ha studiato una serie di iniziative a supporto del calendario eventi tradizionale, con il preciso intento di coinvolgere anche la fashion addicted web community, realtà in rapido sviluppo e che può segnare il successo di un prodotto moda in pochissimo tempo. Infatti, grazie ad una collaborazione con Youtube, nella sezione Room 2.0 del sito www.pepejeans.com, è possibile seguire giorno dopo giorno i lavori di restyling dello store e scoprire le novità di un luogo che sarà presto una tappa obbligata dello shopping romano.
Tra il 17 settembre e il 10 ottobre, le vie del centro di Roma saranno animate dai Brand Ambassadors per una forte attività di engagement on the road, una sorta di PR della modernità in cui si distribuiranno per strada, nei locali più cool della città dei flyers che daranno la possibilità, attraverso la fanpage di facebook nella sezione Scissor Sisters, di registrarsi e partecipare ad instant win: in palio 50 VIP pass per due persone nello Skybox al concerto degli Scissor Sisters insieme a personaggi famosi ospiti di PJL.
Dal 15 al 31 ottobre i fans iscritti alla fanpage potranno diventare Ambassadors semplicemente interagendo con la pagina e, per ogni cinquanta amici coinvolti, Pepe Jeans regalerà un outfit completo.
Dal 3 al 10 novembre inizierà il viaggio del turista-blogger PJ Long divenuto famoso grazie alla sua avventura on the road per Barcellona, raccontata attraverso un diaro on line su Facebook e Twitter.
The English Tourist in Rome, si servirà della rete per avere consigli su tutti i luoghi più cool della capitale, dai negozi alle discoteche, passando per loungebar e locali d'arte e design, e tutti coloro che lo aiuteranno riceveranno in regalo un cappello dell'ultima collezione.
Tutte le tappe del rome tour diventeranno una vera social travel guide e il 10 novembre, quando JP Long sarà in giro per la capitale, chi avrà la fortuna di incontrarlo per primo e dirgli la frase-password "take me to London" vincerà un viaggio per due persone nella capitale inglese.
La sera del 10 novembre sarà annunciato il vincitore durante l'opening party presso lo store, tra cocktails, Vip, djset, trendsetter e phocall.
Ultima giornata dell'autunno Pepe Jeans sarà l'11 novembre con il concerto degli Scissor Sisters all'Atlantico di Roma a cui i 100 vincitori dei VIP pass potranno accedere.