13 September 2011

Vogue Fashion's Night Out Rome 2011 - The first edition.

Rome, the city that we thought died under the weight of its political and religious role, seems to have attracted back the attention that the fashion biz, long time ago, reserved to her. Thursday, September 15th, in fact, Rome will host the first edition of Vogue Fashion's Night Out, an fashion event for charity has proven a massive success in all world capitals. For this occasion, boutiques, griffes and emerging young designers will open the doors of their worlds together to celebrate the beauty of creativity and individual expression. The streets of the trident, from via del Babuino to Rione Monti, will come to life for a night of shopping and fashion fun: cocktail parties, inauguration, presentations and limited edition items specially created to support this initiative signed Vogue. Among the most interesting (which you can find detail on the VFNO's website) Fashilosophy recommends: Valentino and REDValentino, with their cocktail parties at the boutiques of Via Condotti and Via del Babuino, where you can admire the collections and be captivated by Valentino's world, accompanied by a super dj set and classy glamour. Second event not to be missed is Hoss Intropia, the Spanish brand which will celebrate its arrival in Rome with the inauguration of its first flagship store in Via due Macelli, near Piazza di Spagna, the heart of Rome. To warm up the evening Hoss will be a minimalist-chic (the boutique set is amazing), the music of Lara Martelli and his band and of course Mojitos a go-go. And to make you fall in love, Hoss has created a limited edition gadget, which will be given to those who take wild shopping!
On via Frattina, the roman boutique of
Patrizia Pepe will present "Tribal Excess" with a special DJ set Ema Stokholm. Nobody knows what it is, but we are very curious to find out.
To conclude the Fashilosophy's tour will be Rione Monti with all its indi shops where young designers create and sell their handmade concept collection, a mix of creativity and a modern reinterpretation of the tailoring and handmade.

Ps: The night of fashion turns
Campari red: once again, this year, the historic brand will be the official drink of Vogue Fashion's Night Out. A marriage, that between fashion and Campari, made even stronger by the presentation in Rome, on September 15, of the Red Passion Prize, an award that not only will be given to the personality who embodies Italian passion and excellence in the world, but also to a woman and a man who were able to better interpret - and be ambassadors of - the Italian style.



Roma, la città che pensavamo morta sotto il peso del suo ruolo politico e religioso, sembra aver attirato nuovamente su di sé le attenzioni che, un tempo, il fashion biz le riservava. Giovedì 15 settembre, infatti, Roma ospiterà la prima edizione della Vogue Fashion's Night Out, un evento-moda a scopo benefico che ha riscosso grandi successi in tutte le capitali.
Per questa occasione boutiques, griffes e giovani designer emergenti apriranno le porte dei loro mondi per celebrare tutti insieme il bello della creatività e dell'espressione individuale. Le vie del tridente, da via del babuino a rione Monti, si animeranno per una notte all'insegna dello shopping e del divertimento modaiolo: cocktails parties, innaugurazioni, presentazioni e items in limited edition creati apposta per supportare questa iniziativa firmata Vogue.
Tra gli appuntamenti più interessanti (che potrete trovare dettagliatamente sul sito di VFNO) Fashilosophy vi segnala Valentino e REDValentino, con i loro cocktails parties presso le boutiques di via dei Condotti e via del Babuino, dove potrete ammirare le collezioni ed essere rapiti dal mondo Valentino, accompagnati da un super DJset e dalla raffinatezza.
Secondo appuntamento da non perdere sarà Hoss Intropia, il brand spagnolo, che celebrerà il suo arrivo a Roma con l'innaugurazione del primo flagship store in Via due Macelli, tra la Maison Valentino e quella di Fausto Sarli a due passi da Piazza di Spagna. A scaldare la serata di Hoss vi saranno un ambiente minimal-chic (l'allestimento della boutique è incantevole), la musica di Lara Martelli e della sua band e ovviamente Mojitos a volontà. E per farvi innamorare, Hoss ha creato un gadget limited edition che sarà regalato a coloro che si daranno allo shopping sfrenato!
Su via Frattina, la boutique romana di Patrizia Pepe presenterà "Tribal xcess" con uno speciale d-set by Ema Stokholm. Nessuno sa bene di cosa si tratti, ma noi siamo molto curiosi ti scoprirlo.
A concludere il giro che Fashilosophy farà ci sarà il rione monti con tutti i suoi negozietti dove giovanissimi designers creano e vendono le loro concept collection handmade, un mix tra creatività e una reinterpretazione moderna della sartorialità e del fatto a mano.

Ps: La notte della moda si tinge di rosso Campari: anche quest'anno infatti, lo storico brand protagonista del happy hour, sarà official drink della Vogue Fashion's Night Out. Un connubio, quello tra moda e Campari, quest'anno reso ancora più forte dalla consegna a Roma il 15 settembre del Red Passion Prize, premio che verrà assegnato (oltre che alla personalità che incarna la passione e l'eccellenza italiana nel mondo), anche alla donna e all'uomo che hanno saputo meglio interpretare -e farsi ambasciatori- dell'Italian Style.


1 comment:

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