19 August 2010

Amber Toms: photography's promising new talent!

Before my spiritual-creative retreat to London I want dedicated my last post of this month to an artist that I've just discovered (Thanks Castillo to make me know her) and know I'll follow her with more attention! Her name is Amber Toms, she's a young Australian photographer with a very good professional experience, in fact she has worked for two important designers such as Gail Sorronda and Gary Bigeni, and for some magazines such as Oyster magazine, Culture mag and Fallen magazine, even though she's not perfectly introduced in the turnover of great fashion photography, like the important slick magazines such as Vogue or Harper's Bazaar.
I think her work is so good because it's a focus on her vision with explicit influences to the great people of international photography that surely belong to her cultural background and gives her the possibility go by from a kind to another one with great stylistic versatility without losing her personal sign.
I like her way to develop an image-concept because it plays on the strenght of tradition and takes insipiration from geographical differences of her native country.
Her individual point of view is also liked to the
Photo Imaging Education Association's jury that has named her winner of its international contest, in this way Amber Toms began her career and has worked in UK, Indonesia and Malesya.


Keep an eye on this girl!

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Prima del mio ritiro spiritual-creativo a Londra voglio dedicare il mio ultimo post di agosto ad un artista che ho scoperto da poco (grazie Castillo per avermela fatta conoscere) e che credo seguirò con molta attenzione. Il suo nome è Amber Toms, è una giovane fotografa australiana con una buona esperienza professionale, ha infatti lavorato con i designers Gail Sorronda e Gary Bigeni e per alcune riviste di nicchia come Oyster magazine, Culture e Fallen magazine, anche se non è ancora perfettamente inserita nel circuito della grande fotografia di moda, quella delle importanti riviste patinate come Vogue o Harper's Bazaar.
Trovo il suo lavoro molto piacevole perché è un concentrato della sua personale visione con espliciti riferimenti ai grandi nomi della fotografia che sicuramente fanno parte del suo background culturale e che le danno la possibilità di passare da un genere ad un altro con grande versatilità stilistica senza perdere il suo segno.
Mi piace questo suo modo di sviluppare un concept immagine giocando sulla forza della tradizione e prendendo ispirazione dalle diversità geografiche del suo paese natale. Il suo individuale punto di vista e il suo lavoro devono essere piaciuti anche alla giuria della Photo Imaging Education Association che l'ha nominata vicitrice del suo concorso internazionale, dando il via alla sua carriera che l'ha portata a scattare nel Regno Unito, in Malesya e in Indonesia.

Teniamola d'occhio!

16 August 2010

Futuristic and glamourous creatures for Lanvin's winter!

Three is a perfect number and we knew it for a long time, so one of the most prestigious and advanced fashion maison as Lanvin want to remember it referring back all of our attention on a magic triad: three super topmodels, three world fame's muses are the face of new f/w campaign of this historical maison. Mariacarla Boscono, Anja Rubik and Magdalena Frackowiak strike a pose for Steven Meisel's camera that turns them with his visionary imagination in three space creatures almost alien, arrivals on the earth with their spaceship of mirrors that multiplies and distorts their shapes.
Dark ladies went down by the space to dominate the world and eliminate excessive sobriety and unglamour.
Black is the keyword, plumage, metallic and plastic contaminations...the futuristic femme fatale created by Alber Elbaz for the next winter is absolutely fantastic and knows to be it.

For me this campaign is one of the most beautiful conceived for the next season!

Photography: Steven Meisel
Design & Styling: Alber Elbaz
Hair/Make up: Guido Palau/Pat McGrath


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Che il tre fosse il numero perfetto lo sapevamo da tempo, ma a quanto pare una delle più prestigiose e all'avanguardia maison di moda come Lanvin vuole ricordarcelo richiamando tutta la nostra attenzione su di una magica triade: tre super topmodels, tre muse di fama mondiale sono il volto della nuova campagna f/w della storica maison. Mariacarlo Boscono, Anja Rubik e Magdalena Frackowiak posano per l'obiettivo del grande Steven Meisel che le trasforma con la sua fantasia visionaria in tre esseri spaziali, quasi alieni venuti sulla terra con la loro astronave di specchi che ne moltiplica e distorge le figure.
Delle dark ladies scese dallo spazio per dominare la terra ed eliminare la sobrietà eccessiva e l'unglamour.
Nero è la parola chiave, folti plumage, richiami metallici e plastici...la futuristica femme fatale creata da Alber Elbaz per il prossimo inverno è assolutamente fantastica e sa di esserlo.

Per me questa campagna pubblicitaria è una delle più belle ideate per la prossima stagione.

Photography: Steven Meisel
Design & Styling: Alber Elbaz
Hair/Make up: Guido Palau/Pat McGrath

14 August 2010

Dreamy atmospheres for new Symphony Boutique's campaign.

Symphony Boutique is one of the most important Luxury multibrand boutiques, famous all over the world and loved by important people of showbiz and fashion-system. It had announced few months ago the opening of a new shop at the Dubai Mall store on prestigious Avenue Fashion for August 10th 2010...and so it has been.
To few days from the elegant inauguration's party, Symphony presents its first advertising for United Arab Emirates's trade. An important work submitted to Salama Alabbar and Holly Williams that besides take care of styling, direction and concept's development, they have found a point of meeting among their different image's cultures, comitting the photography to Susan Spiel.
Photoshoot remembers dreamy atmospheres of romantic literature, where the cold lights of sunrise and rarefied air caress a splendid
Raina Hein (already a promising new talent from ANTM) exalting her natural beauty and outfits that she wears.

Living a Dream...











Symphony Boutique è una delle più importanti boutique del lusso multibrand, famosa in tutto il mondo e amata da importanti personaggi dello showbiz e del fashion-system. Aveva annunciato mesi fa l'apertura di un nuovo negozio nella prestigiosa Avenue Fashion al Dubai Mall store prevista per il 10 agosto 2010...e così è stato.
A pochi giorni dall'elegante party di innaugurazione, Symphony presenta la sua prima campagna pubblicitaria per gli Unite Arabian Emirates. Un lavoro assolutamente importante affidato a Salama Alabbar e Holly Williams che oltre a seguire lo styling, la direzione e lo sviluppo del concept, sono riuscite a trovare un punto d'incontro tra le diverse culture dell'immagine, affidando la fotografia alla fotografa Susan Spiel.
Tutto il photoshoot ricorda le atmosfere sognanti della letteratura romantica, dove la fredda luce dell'alba e l'aria rarefatta avvolgono una splendida Raina Hein (nuova promessa di ANTM) esaltando la sua bellezza e quella degli eleganti outfits che indossa.

Vivere un sogno...




Styling: Salama Alabbar & Holly Williams
Hair & Make up: Sophie Chudzikowski
Production: Capital D Studio
Model: Raina Hein

Variation on Chic. Mario Sorrenti's minimalism as sign of style!

Directly from Vogue Italia of august one of the most elegant editorials of history of this prestigious magazine: "Variation on Chic".
When fashion seems to be too much excessive and tries to surprise us exploiting the aggressive strength of images, the elegance and sensuality of minimalism is surely the best way to attract the attention of people able to look beyond fashion.
As
Giorgio Armani said "Elegance is not to be noticed but to make himself remember" and I'm sure that, after having seen these photographic shots by Mario Sorrenti, you'll remember this photoshoot as one of the most refined of the last year!













Direttamente dal numero di agosto di Vogue Italia uno dei redazionali più eleganti della storia del prestigioso magazine: "Variation on Chic".
Quando la moda sembra voler essere troppo eccessiva e cerca di stupirci sfruttando la forza aggressiva dell'immagine, l'eleganza e la sensualità del minimalismo è sicuramente il modo migliore per attirare l'attenzione di chi sa guardare oltre la moda stessa. Come disse Giorgio Armani "l'eleganza non è farsi notare ma farsi ricordare" e io sono sicuro che, dopo aver visto questi scatti fotografici di Mario Sorrenti, vi ricorderete di questo photoshoot come uno dei più raffinati dell'ultimo anno.

11 August 2010

Lady Gaga do it again!

After having appeared on ID's cover, new pop-icon Lady Gaga will be on Vanity Fair US/UK Magazine Cover, September 2010.
She's absolutely amazing. Easy image and essential atmospheres exalt her natural extravagance.






Photography by Nick Knight - Styling by Nicola Formichetti

Great work!

04 August 2010

Photographic reinventions! When photographers meets fashion through art.

We were born under the sign of the reaganian '80s, where hedonism and excess have represented a philosophy of common life, we've developed a natural taste for the expression of a fashion concept through the images more than words, because we haven't lived the great process of emancipation that photography has done for totally free itself from any costrinziones could cage it in limiting definitions, and so we lose the possibility to compare old and new with the necessary impartiality. In the last twenty years the borderline between fashion photography and artistic photography has gone thinning itself that it's impossible distinguish them, but it allows us to play with this perfect macth that evolves itself spontaneously, re-elaborating and mixing up fashion and traditional photography's repertory to take us to an interpretation that extends it to the contemporary art. Works must remember to us this form of communication is also a historical document. Photoshots testify an evolution of taste but also a mutation of the events through years, images as dreams, suggestions and expectations of whole generations. If in one hand fashion-photography divides itself in two ways (commercial and artistic-experimental), in the other hand it expands its limits among design, advertising, digital and arts. Photographic styles, colors, shots and subjects are in constant connection, because takes techniques and modus operandi from both the parts. Also the trade follows this trend that wants fashion and photographic art conformed, therefore to find photoshoots of the most famous fashion photographers exposed at important museums, art galleries or in the house of collectors it's very frequent by now.
For example German photographer
Juergen Teller is represented by Lehmann Maupin Gallery in New York and his photos have been sold to prices that oscillate between 10.000 and 50.000 dollars to commissioned portrait.
The times of Baron de Mayer, Steichen, Cecil Beaton and the great Avedon (just to mention some of the meaningful photographers of the history of fashion photography) are so far but near at the same time because today's photographers are full of contaminations of the great teachers, the same influences that push them to looking for a new "aesthetical imagination" that offers to people fundamental models of photographic-beauty that must exalt every creation.




Noi che siamo nati sotto il segno dei reaganiani anni '80, dove edonismo ed eccesso hanno rappresentato una filosofia di vita comune, abbiamo sviluppato un naturale gusto per la ricerca dell'espressione di un concept moda attraverso le immagini più che attraverso le parole, questo perchè abbiamo avuto la sfortuna (o la fortuna) di non vivere il grande processo di emancipazione che la fotografia ha fatto per cercare di liberarsi totalmente da qualsiasi costrinzione potesse ingabbiarla in qualche definizione limitante, e quindi perdiamo la possibilità di confrontare il vecchio e il nuovo con la necessaria imparzialità.
Nell'ultimo ventennio infatti il confine tra la fotografia di moda e la fotografia artistica è andato così assottigliandosi che, molto spesso, non è possibile fare distinzioni, ma ci permette di giocare con questo connubio alchemicamente perfetto che si alimenta ed evolve spontaneamente, rielaborando e mixando il reportorio della moda e quello della fotografia per orientarci a un'interpretazione della stessa che tenda all'arte contemporanea. Opere che hanno il compito di ricordarci che questa forma di comunicazione è anche e soprattutto un reperto storico. Scatti che testimoniano non solo un evolversi del gusto nel vestire, ma anche una mutazione degli eventi, il passare di anni ricolmi di avvenimenti che esulano della mera vanità, immagini che quindi portano con loro sogni, suggestioni ed aspettative di intere generazioni.
E se da un lato la fotografia di moda tende a dividersi in due filoni, uno più commerciale e uno più di artistico-sperimentale, dall'altro espande i suoi confini tra moda, pubblicità, digitale e arte. Lo stile fotografico, i colori, le inquadrature ed i soggetti ritratti sono in costante connessione, perchè attingono tecniche e stilemi sia dall'una che dall'altra parte. Anche il mercato segue questa tendenza che vuole la moda e l'arte fotografica uniformate, e quindi ritrovare i photoshoots dei più famosi fashion photographers esposti in importanti musei, nelle gallerie d'arte o negli appartamenti dei collezionisti è oramai un'apprezzata consuetudine. Il fotografo tedesco Juergen Teller, per esempio, è rappresentato oggi dalla Lehmann Maupin Gallery di New York e le sue fotografie hanno registrato vendite da capogiro con cifre che oscillano tra i diecimila e i cinquantamila dollari a ritratto commissionato.
I tempi del Barone de Mayer, di Steichen, di Cecil Beaton e del grande Avedon (solo per citare alcuni dei primi a proporre esempi di moda mediante una grande fotografia, che occupa un capitolo significativo della storia di questo genere d'immagine) sono molto lontani ma più vicini di quel che pensiamo...date le contaminazioni delle quali i fotografi di oggi sono colmi, le stesse influenze che li spingono a ricercare un'immaginazione estetica sempre nuova che offra al grande pubblico dei fondamentali modelli di bellezza fotografica, quella che deve veicolare ed esaltare ogni creazione.

02 August 2010

Style Icon of the month #1

Style Icon of this month: Karen Elson.
Topmodel. Singer/songwriter.

In 1995 she has appeared for the first time on Vogue Paris cover and two years later on Vogue Italia cover too.

She won the title of Model Of The Year at the VH1 Fashion Awards and British Fashion Award for Best Model.
She was the testimonial of international campains for Yves Saint Laurent, Jean Paul Gaultier, Christian Dior, Versace, Burberry, Chanel and Louis Vuitton.

Many people have defined her the "new" Marlene Dietrich and Karl Lagerfeld has defined her "beauty of the millennium".